2 mars 2010

Efter gymnasiet

Hmm.. Undra vad man ska göra efter gymnasiet. Med 94 dagar kvar till studenten kanske det är dags att börja tänka nu. 
Antingen söker jag till högskolan, alternativt folkhögskola och läser en hel fotograf/journalist utbildning. Alternativt läser jag endast kurser jag själv väljer för att på så sätt specificera mig mer.. 
Alternativt söker jag praktik- /assistentplats hos någon fotograf.

Det sistnämnda är nog det jag funderar mest på. För jag tror det ger så mycket mer än att gå till skolan och läsa där, när jag genom praktik/assistentplatsen kan få lära mig precis det jag vill, när jag vill och hur jag vill... Det kan också resultera i en senare anställning om det visar sig gå bra. Eller så startar man eget, alt. egen "avdelning" inom pappas företag (cyberworks.se), där han och sin kollega sköter webbdelen och jag den fotografiska avdelningen. Blir lite lättare så också, slippa allt som har med bokföring och göra, starta eget, gå kurser i starta eget osv.... Men ändå är det ju bara jag som sköter den delen, så allt kommer ändå ligga på mig. Inkomsterna från den fotografiska "avdelningen" går ju i princip också enbart till mig, vilket det också hade gjort om jag startade helt eget, men att jag nu istället slipper allt krångel. Det låter som något man kan snida vidare med!

Har inte heller gjort något med bilderna från helgen, har inte ens lagt in dom på datorn. Mycket i skolan nu, så har inte tid.. Men snart är den också över! Det blir jobb hela sommaren och sedan förhoppningsvis plats hos fotograf, gillart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar