22 mars 2010

Jakt


















I tre dagar har jag varit ute och jagat. Dock med kameran som vapen (självklart) ;) Eftersom snön legat så länge blir det svårt för djuren att hitta mat, men när skogsmaskiner veckor innan kört och huggt ner träd finns det gott om mat för djur. Självklart går man då dit med kameran. Gick till samma ställe tre dagar i rad, och såg varje dag minst sju rådjur, en av dagarna även två älgar! Dock skrämdes älgarna innan jag kom närma, ett 70-200 räcker inte långt till fotografering av vilda djur, men här kommer iaf några bilder!
































































































































































Har lovat mig själv att efter att jag köpt ett macro objektiv ska jag köpa ett 400mm + 2x converter. då blire jakt på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar