4 april 2010

Länge sedan

Det känns som om det var ett tag sedan det skrevs något här! 
Har varit iväg på en skön resa med flickvännen till Härjedalen där Morfar Kurt o Ingegärd bor. 












Dessvärre var inte kameran framme något under hela veckan förutom näst sista dagen då vi tog en fem timmars tur med bil och bekantade oss med fjällvärlden! Och självklart såg vi nästan inga renar heller, hade ju sett fram emot att se hundratals renar när vi var ute, men icke! De här vart de enda som ville visa sig.






































Var i Norge bland annat!


























Funäsdalen





























Var även borta i Ramundberget och kikade lite





























Sen tog vi en sväng upp på Flatruet, Sveriges högst belägna väg!


















































































_________________________________


Annars går det bra, fotar åt Björnes då o då, lite mindre än vad jag önskat dock men det kommer väl!





























































Träffade även ett flertal fotografer nu när jag senast fotade. Dels en som jobbade på någon retuscheringsfirma i Arvika, och dels mannen på bilden ovan. Det var en himla tjat om honom hela kvällen, han var Engelsk, skrev upp mitt namn och skulle lägga till mig på facebook (vilket aldrig kommer hända). Tydligen var han någon proffsfotograf som fotade Lady Gaga och sådana artister, kommer inte ihåg vilka det var riktigt.

Kan inte hitta vad han heter, men hans kompis sa något om någon bild där Lady Gaga visade brösten eller något på något tidningsomslag. En snabb sökning på google "Lady gaga breast" visar namnet Sebastian Faena. Självklart hittar jag inga bilder på just Sebastian Faena men det vore roligt om det vore honom, han verkar riktigt känd!


_________________________________

Var även tvungen och tacka nej till ett fotojobb, med andra ord blir det mitt första jobb jag tackar nej till! En Dj frågade om jag kunde komma till Jkpg och fota i fredags, men då befann man sig mer än femtio mil hemifrån så tyvärr. Såg senare att han som frågade varit på Sliver när Johan Dahlbäck spelade, antar att det var där jag behövdes. Suck!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar