7 april 2010

Sunset

Bara för att det blev sådan solnedgång vart jag tvungen att grabba kameraväskan o gå ut. Och som ni ser har jag fastnat lite för sådana här bilder, en länk till en tutorial finns i ett tidigare inlägg! Den har blivit döpt efter Dave Hill som kom på looken, som främst använder den på människor. Jag själv experimenterar med det överallt :)

Men först några bilder från helgen!




















































































Sunset in Mariestad

















































































 Som ni kanske märker körde jag ganska kraftig redigering på dessa. Ville skapa en dramatisk känsla i molnen, samtidigt som vattenytan är spegelblank. Färgerna är ganska råa med en kall blågrå färg. Och om jag inte nämnt det tidigare är jag inte den som spenderar tid framför Lightroom o redigerar i efterhand, så bilderna hade säkert kunna bli tusen gånger bättre om jag bara fann orken att redigera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar