19 april 2010

OFF

Har varit lite off det senaste. Datorn har pajjat, först var det massa grejjer men efter att ha återställt CMOS var det bara nätaggregatet tillslut. Blir till o köpa nytt, sitter på en kompis nätagg nu. Så drivet har inte varit på topp, att sitta på skoldatorn är inget man vill, gick igenom över 600 vimmelbilder från Björnes i söndags och höll på o dö, tog ut en tiondel utav dem. 























Nästa gång jag fotar ska jag pröva att vara nykter, kanske går bättre då. Är dock så skygg, så en öl eller två sitter alltid fint för att lätta upp spärrarna. 































Hon till höger, i vitt linne o jeans, var jag och fotade hos i veckan också. Fick i uppdrag o fota åt en annons, de syr kapell till båtar mm. så jag drog dit helt ovetandes om hur bilden skulle se ut, om den skulle vara liggande eller stående. Resultatet kommer någon dag här, har inte fått den än men det kommer!

Har så jävla mycket i skolan också, fattar inte hur jag ska hinna med innan studenten 4 juni. Sedan blir det kneg fram till Augusti, förhoppningsvis spendera 20 000+ på kamerautrustning och sedan får man se vart vägen för mig, förhoppningsvis till en framtid inom foto och film. En 7D kommer troligtvis införskaffas, jag behåller hellre cropfaktorn än en FF i 5D II, även om det är riktigt nice. Kanske ska jag inte säga, men jag vill införskaffa ett 400/5,6L+1,4/2x converter, ett kalas på runt 13-14 000 kr. 





















Märker att jag tar mycket naturbilder på djur mm, så mer brännvidd tack. Sedan behövs ett nytt normalzoom, t.ex. 24-70/2,8L, och ett macro, t.ex. Tamron 90/2,8.

Och radiosändare till blixt. Grymt mycket som behövs införskaffas, men vart är bilderna? För att inte tala om pengarna :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar